برندسازي يا برندينگ

سایت
دلایل نیاز کسب و کارها به داشتن وب سایت!
ژانویه 11, 2016

برندسازي يا برندينگ

برندسازی

برندسازي فرآیندی منظم است که برای ایجاد تمایز، آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می ­شود.

هدف اصلی از برندسازي یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. این کار مستلزم دستورهای سطوح بالا و آمادگی لازم برای سرمایه­ گذاری در آینده است.برندسازي استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند یا نام تجاری را نسبت به سایر برندها انتخاب نمایند.
برای خلق برند هشت ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند:

تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی، اسپانسرینگ، خدمات مشتری(دکتر امیر اخلاصی، کتاب اصول برندسازی)

به عقیده بزرگان عرصه برندسازی یا برندینگ:

برندسازی یا برندینگ حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه هاست. هر قدر تعداد این پیام‌ها بیشتر و محتوای آن‌ها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر خواهد شد.(اَل ریس، لورا ریس، سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی)

 برندسازی یا برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک نام تجاری یا برند باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت می شود، اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود، به زبان دیگر  برندسازی یا برندينگ روش هوشمندانه  تجارت و تولید ثروت است.

برندینگ یا برندسازی چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت است. برندینگ یا برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

ضرورت داشتن برند از این روست که با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی، در اختیار داشتن برند یا نام‌های تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می‌رود.

برندسازی شامل مباحث و مفاهیم مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند ، نامگذاری برند، انتخاب رنگ و طراحی شخصیت بصری برند مانند لوگو، آرم ، توسعه برند، ارزش برند و… می‌باشد.

انواع برندسازی یا برندینگ :

تاکنون دسته بندی های مختلفی از انواع برندسازی ارائه شده است و اگر بخواهیم برجسته ترین نوع این دسته بندی ها را برشماریم به شرح زیر است:

برندسازی دیجیتال: ايجاد وب سایت، استفاده از رسانه­ های اجتماعی نوظهور، بهینه سازی سايت براي موتور جستجو، استفاده از وب سايت برای تجارت و فروش بالا.

برندسازی مشارکتی : مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف.

برندسازی شخصی: روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش.

برندسازی کشوري: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار.

مجموعه فني ما در zcms با تسلط به فضاي ديجيتال و آشنايي با شبكه هاي اجتماعي نوظهور،شما را در زمينه برندسازي ديجيتال با داشتن سابقه و تجربه و ايده هاي منحصر بفردي راهنمايي و مشاوره خواهند نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>